Facebook je sociální síť, která se prakticky neustále mění. A zatímco některé novinky ponechává a stávají se z nich nedílné součásti sociální sítě, jsou také funkce, které dříve nebo později zaniknou, protože se prakticky nijak neuchytí. Stejně jako do dnešní doby, i nadále bude Facebook překvapovat novinkami, které mají zpříjemnit fungování uživatelů na síti. Letos se má zaměřit hlavně na to, že bude chtít svým uživatelům přinášet přesně to, co chtějí vědět.
Vyšperkování algoritmu
Podle odborníků se tato sociální síť, respektive její fungování dá rozdělit na dvě etapy, a to na fungování před vznikem algoritmů, a po nich. Algoritmus ve zkratce znamená, že je vám ukazováno to, o co jste v minulosti projevili zájem. Pokud jste tedy dříve klikli na koníky, budou se vám zobrazovat fotky s koníky.
Na této stránce chce letos Facebook zapracovat a nadělit lidem vždycky to, co přesně chtějí vědět. Jinými slovy chce zapracovat na možnostech zobrazovaného výběru, a to i podle času a aktivity.
Začíná přetahovaná
Dalo by se říct, že nyní mezi uživateli Facebooku a sociální sítí obecně začíná taková přetahovaná. Uživatel díky snaze Facebooku nabízet mu opravdu relevantní odkazy a obsah, má nad sociální sítí větší sílu a může se s algoritmem nyní přetahovat. Zatím je totiž nové postavení algoritmu pouze ve fázi testování čili může dojít k chybám v tomto systému.
Pokud se však testy povedou dle očekávání, pomyslná přetahovaná skončí v polovině letošního roku. V tomto čase by totiž měly být změny zavedeny oficiálně do praxe.
A co vy? Patříte mezi aktivní uživatele jmenované sociální sítě a ocenili byste ještě propracovanější algoritmus? Nebo vám plně vyhovuje současná podoba systému, která vám zobrazuje adekvátní obsah, který systém vyhodnotil jako relevantní?